Meni

“Nosečniški vitamin” – folna kislina

Zakaj je folna kislina tako pomembna

Folna kislina je najpomembnejši »nosečniški vitamin«, ker se nosečkam potrebe po tem vitaminu bistveno povečajo. Potrebe po folni kislini pred nosečnostjo so 400 µg, v času nosečnosti pa narastejo na 600 µg. To je 50% povečanje!

Oskrba s folno kislino iz hrane večinoma ni zadostna. Folna kislina spada v skupino B vitaminov. Folna kislina je vsestranska: je bistvenega pomena za tvorbo krvi, delitev celic, tvorbo krvi in razvoj možganov, s čimer pripomore k rasti in zdravemu razvoju nerojenega otroka.

Dobri viri folne kisline

Listnata solata in zelenjava (npr.: brokoli), paradižnik, krompir, jajca, meso, polnozrnati izdelki so dobri viri folne kisline. Pri tem upoštevajte, da je folna kislina med pripravo v kuhinji zelo občutljiva. Vročina, svetloba in kisik jo skoraj popolnoma uničijo ali dezaktivirajo. V nosečnosti je skoraj nemogoče s hrano zaužiti zadostno količino folne kisline. Nosečnica bi morala pojesti okrog 20 kg brokolija na dan, za pokritje naraslih potreb po folni kislini.

Zato so v tem občutljivem obdobju za mamico in dojenčka zelo pomembni posebni prehranski dodatki, obogateni s folno kislino. Poleg tega folno kislino telo zelo hitro porabi, še posebno če pričakujete dvojčke ali več otrok oziroma, če je čas od vaše zadnje nosečnosti zelo kratek. Pametno bi bilo ves čas skrbeti za zadosten vnos folne kisline, ne samo med nosečnostjo. Vaša zaloga folne kisline bi morala biti ob zanositvi polna!

Za žensko, ki si želi otroka, je zelo pomemben zadosten vnos folne kisline, še preden zanosi.

Simptomi pomanjkanja

Pomanjkanje folne kisline se kaže kot utrujenost, izčrpanost. V skrajnih primerih pride do anomalij pri razvoju otroka (t.i. »spina bifida«) – okvara povzročena zaradi nepopolnega zaprtja nevralne cevi. Naslednje možne posledice:  razcepljena ustnica ali nebo. Zato je uživanje folne kisline tako zelo pomembno v fazi zarodka (prvo trimesečje).