Meni

Koristni nasveti pri uvajanju goste hrane

Vsako leto se mi je zdelo predavanje odlično ter predvsem poučno in tokrat lahko pričakujemo kar nekaj novosti, obljubljajo organizatorji. Zame je to predavanje še posebej pomembno, saj sem marsikaj že pozabila od uvajanja goste hrane pri Glorii poleg tega me v naslednjih mesecih čaka še uvajanje goste hrane pri dvojčkih.

Danes zato z vami delim le nekaj koristnih nasvetov pri uvajanju goste hrane, ki sem jih izvedela na zadnjih dveh HiPP predavanjih na Otroškem bazarju. Veliko več o tej temi vam bodo zaupale odlične predavateljice na predavanju, ki ga ne smete zamuditi.

Koristni nasveti pri uvajanju goste hrane, ki sem jih upoštevala pri Glorii in jih bom tudi zdaj pri dvojčkih:

  • Z uvajanjem goste hrane začnemo najkasneje do 7. meseca starosti. Otroka opazujemo, in ko začne kazati interes do hrane, že sam sedi ali se slini takrat začnemo z uvajanjem - lahko že od 4. meseca starosti naprej.
  • Pri uvajanju goste hrane za hranjenje otroka vedno uporabimo drugo žličko, saj z eno preverimo temperaturo hrane z drugo pa nahranimo otroka, ker se sicer naše ustne bakterije prenašajo na otroka.
  • Prvo kosilo otroka naj bo sestavljeno iz zelenjave in krompirja. Malica naj bo mlečno žitna in večerja žitno sadna.
  • Pri kuhanju in pri pripravi hrane uporabljamo le olivno, repično in sojino olje ter maslo.
  • Zelenjava, ki jo uvajamo na začetku, je - korenček, cvetača, brokoli, koleraba, koromač, bučke ...
  • Kot priloge lahko pripravimo: krompir, riž ali polento.
  • Za malčke je najboljše meso - telečje, piščančje ali žrebičkovo.
  • Jajčni rumenjak uvajamo po 6. mesecu starosti, beljak po 1. letu starosti. (Vendar se smernice tu počasi spreminjajo).
  • Morske ribe (skušo, slanik, sardele, losos) uvajamo šele po 6. mesecu starosti.
  • Od 6. - 8. meseca začnemo z večerjo. Primeri: mleko + žitni kosmiči (riž, koruzni zdrob, ovseni kosmiči, oves, pira, rž, amarant, prosa, kvinoja) + sadje ali sadni sok.
  • Pri uvajanju sadja lahko začnemo z jabolkom, hruškami, breskvami, nektarinami, marelicami, borovnicami, malinami (odvisno od sezone) in šele na koncu uvajamo banane, ker so zelo sladke.
  • Od 8. meseca dalje uvajamo že koščke - kruh ter tekočine ob obrokih. Otroku lahko ponudimo že pet obrokov dnevno.
  • Hrana, ki je odsvetovana na začetku uvajanja (beljak, med, mleko in mlečni izdelki, morski sadeži, sladkor, sol, pijače z dodanim sladkorjem).
  • Korenje uvajamo le en dan na teden in obvezno zraven še tekočino, saj korenje otroka zapira (starši pogosto naredimo napako, ko korenje uvajamo po tri dni ali več - enako kot ostala živila).
  • Glutena ne uvajamo pred 4. mesecem in ne po 7. mesecu. Priporočljivo je, da je otrok med uvajanjem glutena še dojen, če je mogoče.
  • Gluten vsebuje: pšenica, rž, ječmen, oves, pira. Glutena ne vsebuje: riž, koruza, ajda, prosa, kvinoja.
  • Uvajamo le eno žito na dan oziroma na nekaj dni.
  • Alergeni: žita, ribe, rakci, mehkužci, jajca, arašidi, kivi in jagode.
  • Hrano kuhamo na vodi in svoje ali adaptirano mleko dodamo šele na koncu priprave. Tudi vse žito skuhamo na vodi.
  • Priporočljive količine dodatne tekočine po mesecih (4.- 8. meseca - 100 ml, od 8. meseca - 200 ml, od 12. meseca - 500 ml).
  • Po 1. letu starosti lahko dodamo jedem še jodirano sol.
  • Tudi kokosovo maščobo lahko začnemo uporabljati šele po 1. letu starosti, prej lahko dodamo le eno žličko v hrano, ko je jed že kuhana.

Tukaj sem zbrala le nekaj koristnih nasvetov o uvajanju goste hrane, ki sem jih izvedela na HiPP predavanju. Prepričana sem, da boste na predavanju prejeli še mnogo več koristnih informacij glede uvajanja goste hrane. Vsaka udeleženka predavanja bo prejela tudi čudovito praktično HiPP darilo.

Preveri tudi moje mnenje o Otroškem bazarju 2017, ki ga najdete tukaj.