Meni

Drugo poporodno obdobje

Drugo poporodno obdobje je obdobje od prvega ginekološkega pregleda po porodu, ki se zgodi nekje med 6. in 8. tednom po porodu in tja nekje do 6. meseca po porodu.

Ta obdobja se lahko od mamice do mamice razlikujejo, odvisna pa so od več dejavnikov: v kakšni telesni, čustveni in duševni formi ste bile, preden ste zanosile, kako ste preživele nosečnost, kakšen je bil porod in ali ste si vzele tudi dovolj časa za počitek v prvem poporodnem obdobju.

(V branje priporočam članek: Prvo poporodno obdobje.)

Ko ginekolog opravi pregled, na katerem preveri, ali se je maternica, ki se med nosečnostjo precej poveča, skrčila nazaj na svojo velikost in ali so se mišice medeničnega dna, ki se med porodom močno razširijo, vrnile v svojo prvotno velikost. Potem vam da t.i. »zeleno luč«, da ste lahko spet bolj ali manj normalno opravilne.

Vendar to ne pomeni, da lahko iz ginekološkega stola domov tečete, skačete ali kako drugače pretiravate.

Zelo pomembno za vsako mamico je, da se zaveda, da je z njeno maternico vse v redu, vendar to ne pomeni, da lahko zdaj v tem trenutku, torej nekje 2 meseca po porodu, počne vse tako kot prej, preden je zanosila.

Največja napaka mamic (pišem iz prakse) je, da tukaj začnejo izvajati pretežke vaje za telo.

V tem trenutku imate »le« zeleno luč za PRILAGOJENO vadbo po porodu. In vaje, kot so deska (plank), skleca, težki trebušnjaki, tek, poskoki, dvigovanje uteži, visoko intenzivne vadbe … NISO PRIMERNE za telo mamice le dva meseca po porodu.

Primeri vaj iz knjige Ustrezna vadba po porodu

V obdobju 2 do cca 6 mesecev po porodu izvajamo ustrezno izbrane, prilagojene vaje za mamice po porodu v drugem poporodnem obdobju.

Nemalo je mamic, ki se zaženejo in pridejo čez nekaj tednov do nas z bolečinami v križu in drugimi sklepnimi težavami.

Če kdaj, zagotovo tukaj velja rek glede vadbe, ki pravi, da je manj več!

Na trgu je veliko ponudbe za mamice po porodu – preverite strokovno usposobljenost kadra in se lotite zadeve pravilno.

Kaj lahko počnete v drugem poporodnem obdobju, sem napisala in tudi z vajami opremila v knjigi Ustrezna vadba po porodu (podrobnosti o knjigi in naročila - na tem linku).

Koliko časa bo trajalo tvoje drugo poporodno obdobje, je odvisno od zavzetosti za izvajanje ustrezno prilagojenih vaj v drugem poporodnem obdobju.

Poleg ustrezno prilagojenih vaj za drugo poporodno obdobje je treba še vedno izvajati vaje za krepitev mišic medeničnega dna, vaje za boljšo držo telesa, vaje za stopala in tudi dihalne vaje. Vedno več bo najbrž tudi sprehodov z vozičkom, kar je prav tako zaželeno.

Kdaj lahko izvajaš vaje iz tretjega poporodnega obdobja, pa si lahko prebereš v naslednjem prispevku z naslovom Tretje poporodno obdobje.

Tanja Želj, mamica Ele in partnerica Marku; sicer pa univ. prof. šp. vzgoje, trenerka pilatesa; idejni in strokovni vodja Pilates centra Tanergija

*Brezplačna predstavitev nekaterih vaj bo v petek, 28. februarja 2020 od 12.00 do 13.30 v Mali ulici. Prijavi se.