Meni

Tretje poporodno obdobje

Če ste prvih 6 mesecev po porodu dovolj počivale, skrbele za ustrezna hranila, bile pri gibalni oskrbi zase nežne in redne, potem vam bo povsem normalno nekje 6 mesecev po porodu, da gibalno aktivnost nekoliko povečate.

(V branje priporočam prispevka
  Prvo porodno obdobje in Drugo poporodno obdobje.)

Naj poudarim, da je gibalna aktivnost 6 mesecev po porodu še vedno prilagojena in to traja vsaj še 3 mesece, če ne celo porodniško obdobje!

Če ste se šele zdaj, 6 mesecev ali več  po porodu, lotile svoje prve gibalne aktivnosti, ima smisel, da začnete z vajami od začetka (torej z nasveti iz prvega in drugega poporodnega obdobja). Nima smisla, da korake preskočite samo zato, ker ste časovno že toliko oddaljene od poroda. (Razen če želite več težav. Teh pa vam ne priporočam.)

Do konca porodniške ima smisel, da se okrepite toliko, da zmorete vse aktivnosti z otrokom in da se boste počutile dovolj pri močeh za vrnitev na delo, če je tak vaš načrt. Še vedno je izrednega pomena počitek. Počitek v obliki počivanja ali spanja ima zelo močne podporne učinke na telo in je v celotnem poporodnem obdobju izredno pomemben.

Kaj lahko od vaj za krepitev počnete in kako si lahko vaje nadgradite, če je za vami že osnovna gibalna oskrba, pišem v knjigi: Ustrezna vadba po porodu.

Knjigo lahko naročite tukaj.

Šele po vseh treh poporodnih obdobjih (ki se končajo med 9. mesecem porodniškega dopusta oz. celo na koncu porodniške), je telo pripravljeno na vrnitev v aktivnosti, ki ste jih obiskovale pred nosečnostjo. Pod pogojem, da ste ga celo obdobje porodniškega dopusta nežno oskrbovale s skrbno izbranimi, prilagojenimi vajami za mamice po porodu.

Naj se vam nikamor ne mudi. Tudi če načrtujete še enega otroka, ima smisel, da ste v želeni formi do točke zanositve, saj, če spomnim, od zanositve dalje dela telo za otroka, ne za vašo formo.

Če se vam bo kdaj zgodilo, da ne boste imele časa za gibalno oskrbo, bi vas želela spomniti, da se že 10 minut gibanja v kosu šteje za gibalno enoto. Zato ne iščite več časa v dnevu, ampak si vzemite 10 minut, ko jih imate.

Nekatere mamice rade obiskujejo vodeno vadbo, ker pravijo, da tam več naredijo. Poiščite prilagojene oblike vadbe za mamice po porodu v svoji bližini in imejte svoj urnik.

Sicer pa za osnovno oskrbo, ki zajema 10 minut nežnih vaj, lahko mirno poskrbimo same.

Najbrž ste zdaj v svojega otroka že dodobra zaljubljene in to vam tudi pomaga, da ste zadovoljne s sabo kot mame. Če niste, preverite, kaj še lahko naredite, da boste. Pomislite, kdo vam lahko pomaga, na koga se lahko obrnete po nasvet.

Ker zagotovo drži, da ko je mama dobro, je tudi otrok dobro. Mamica, srečno in pogumno še naprej! 

Tanja Želj, mamica Ele in partnerica Marku; sicer pa univ. prof. šp. vzgoje, trenerka pilatesa; idejni in strokovni vodja Pilates centra Tanergija

*Brezplačna predstavitev nekaterih vaj bo v petek, 28. februarja 2020 od 12.00 do 13.30 v Mali ulici. Prijavi se.