Meni

Kakšna naj bi bila torej naša prehrana?

Ekološka, lokalna, sezonska – rastline in živali morajo rasti na ustreznem področju in biti vrsti primerno vzgajane. Rast pridelka mora biti čim bolj naravna, živalim pa mora biti omogočeno prosto gibanje na svežem zraku, v njihovem naravnem okolju. Živali ne smejo biti pod stresom, kot je to običajno v intenzivni reji. Pridelek in prirast živali bo zaradi takšnega načina vzgoje in vzreje manjši, bo pa zato hranilno bolj bogat.

Prehranski krog

Danes govorimo o prehranskem krogu, ne več o prehranski piramidi. Prehranski krog je podoben prehranski piramidi, vendar je za prikaz boljši, ker v središče postavlja kot glavni vir tekočine vodo. Hkrati ta krog pokriva vse prehranske skupine; škrobnata živila, zelenjava, sadje, mleko in mlečni izdelki ter ribe in meso in nenazadnje tudi maščobe. V tem prehranskem krogu pa ni predelanih sladkorjev. Dovolj sladkorja iz hrane dobimo, če uživamo sadje. Dodaten sladkor v predelani obliki, v obliki sladkarij v uravnoteženi prehrani nima mesta. V tem prehranskem krogu prav tako ni predelanih mesnin, kot so hrenovke, paštete, salame in pred pripravljenih obrokov, ki jih le odtajamo in pogrejemo.

Kako naj bi se torej prehranjevala nosečnica ali doječa mati?

Prehranjevala naj bi se zelo podobno kot sicer vsi ostali.

  • 5-6 manjših, polnovrednih in enakomerno porazdeljenih obrokov/dan: zajtrk, kosilo, večerja, 2-3 vmesna obroka. V kolikor so v zadnji tretjini težave z refluksom ali zgago, se svetuje 7 manjših obrokov na dan.
  • Enakomerna oskrba s hranili.
  • Izogibati pretiranim občutkom sitosti (najemo se ravno prav, ne do prekomerne sitosti).
  • Zadnji obrok naj bo 2 uri pred spanjem.
  • Ne potrebuje uživati le večje količine hrane, ampak potrebuje hranilno bogata živila.

Včasih je bilo rečeno, da mora nosečnica jesti za dva. To danes, ko živimo v izobilju hrane ne drži več, drži pa, da mora uživati hranilno bogata živila, da preskrbi svoje in dojenčkovo telo z vsemi potrebnimi hranili. Mišljenje, da mora nosečnica jesti za dva izhaja od naših prednikov, ko je bilo pomanjkanje hrane. Če je hotela biti nosečnica v tistem času dobro prehranjena je morala dejansko jesti skoraj za dva. 

Potrebe po tekočini

Nosečnica in doječa mama naj bi popila od 1,5 L do 3 L vode in nesladkanih čajev na dan. Tri litre tekočine se sliši veliko. Do treh litrov tekočine pridemo v času poletnih mesecev, ko je izguba tekočine s potenjem večja. Dober izbor pijač so voda, negazirana mineralna voda in nesladkani zeliščni/sadni čaji. Omejiti je potrebno pitje kave in pravega čaja (1 skodelica na dan), prepovedan pa je alkohol, ter pijače z dodanim sladkorjem. Uživanje alkohola med nosečnostjo lahko moti dojenčkov nevrološki razvoj in vodi k prizadetosti rojenega otroka.

Za gašenje žeje med nosečnostjo priporočamo HiPP Zeliščni čaj za nosečnost in v času dojenje HiPP Zeliščni čaj za dojenje.

Naprej na članek...