Meni

Jesti za dva?

V času nosečnosti ima vaše telo pomembne naloge

V štiridesetih tednih nosečnosti ima vaše telo dve pomembni nalogi: dojenček se v celoti prehranjuje preko popkovine in ves čas ga je potrebno oskrbovati s hranilnimi snovmi. Povedano na kratko: vaše telo je med nosečnostjo v izrednem stanju in deluje s polno hitrostjo. V tem obdobju je zdrava prehrana še pomembnejša kot kdajkoli prej, prav tako kot zdravniški pregledi in obilo gibanja na svežem zraku.

Dovolj hranil – zelo pomembno

Vso hrano otrok dobi iz materine krvi in, kadar je to potrebno, jo črpa tudi iz materinih rezerv. Hranilne snovi, kot na primer folna kislina, jod in železo, so bistvenega pomena za zdrav razvoj otroka. Če zaloge zadostujejo potrebam, se dojenček lepo razvija, bodoča mamica pa se dobro počuti in je zdrava. Od zdrave prehrane imata koristi tako mama kot otrok.

Upoštevajte pa, da boste tudi po porodu, v obdobju dojenja, še vedno imeli povišano potrebo po hranilnih snoveh, zato je pomembno, da še naprej pazite na uravnoteženo prehrano in vnos zadostne količine hranilnih snovi.

Stari rek »jesti za dva« je rek starih ženičk

Kakorkoli že, stari rek, po katerem je treba "jesti za dva", kljub temu ne drži. V splošnem v prvih treh mesecih nosečnosti bodoče mamice nimajo potrebe po dodatnih kalorijah. Pozneje, to je od četrtega meseca nosečnosti dalje, pa lahko pojeste približno 250 kcal več, kar ustreza dodatni porciji žitaric ali sendviču.

Kako lahko torej poskrbite za zdravo prehrano? No, vse je odvisno od sestavin prehrambnih izdelkov. To pomeni, da mora biti vaša prehrana čim bolj raznolika in vsebovati vitamine in minerale, ne pa tudi odvečnih kalorij. Ni pomembna količina, ampak kakovost zaužite hrane.

V povezavi s tem prehranski strokovnjaki govorijo o tako imenovani "visoki hranilni vrednosti". Pri tem gre za dnevno uživanje sadja, zelenjave, solate, krompirja, polnozrnatih živil in mlečnih izdelkov z nizko vsebnostjo maščob, kot dodatek pa tudi redno uživanje morskih rib, ki zagotavljajo preskrbo z omega-3 maščobnimi kislinami, in občasno tudi nemastnega mesa – takšna je idealna prehrana med nosečnostjo. Poleg tega je nujno, da dovolj pijete.

Tudi če vam uspe poskrbeti za zdravstveno osveščeno prehrano, pa ni vedno enostavno poskrbeti tudi za zaužitje zadostne količine določenih hranilnih snovi. Še posebej pogosto do pomanjkanja hranil pride, ko gre za vnos folne kisline, joda in dolgoverižnih omega-3 maščobnih kislin DHA, zato vam v tem obdobju priporočamo dnevno uživanje prehranskih dopolnil, ki so bila razvita ravno za potrebe nosečnic in doječih mamic. O tem se posvetujte s svojim ginekologom.

Bolje manj, a bolj pogosto

Ne jejte več kot običajno, temveč jejte bolje! Jejte tisto, kar vam ustreza in obroke ustrezno razporedite čez cel dan:

  • bogat zajtrk
  • glavno jed za kosilo
  • zvečer nekaj malega in lahkega
  • eno do dve malici vmes

HiPP sadne kašice z veliko vitaminov in seveda brez dodanega sladkorja, so zdrav vmesni prigrizek.

Preglednica živil, ki vsebujejo pomembna mikro-hranila

Sadje Zelenjava Polnozrnati izdelki Meso Ribe Mlečni izdelki Rastlinske maščobe
Folna kislina
Vitamin C
Železo
Jod
B6
B12
Magnezij
Cink
Vitamin E
Niacin