Meni

DA-ji in NE-ji pri dojenju - kaj lahko storim?

Ko je končno prišel njihov dolgo pričakovani otrok in je čas za vzpostavitev dojenja, se mnoge nove matere počutijo negotove. Kaj moram jesti in piti, kaj naj se izognem? Ali lahko telovadim? Naš vodnik vsebuje nekaj pomembnih nasvetov o dojenju.

Prehrana med dojenjem

Če je vaš dojenček dojen, je za oba ključnega pomena zdrava in uravnotežena prehrana. Zelo verjetno boste bolj lačni kot normalno, saj vaše telo porabi več kalorij z dojenjem. Sadje, zelenjava, polnozrnati in mlečni izdelki, pusto meso in ribe, vam in vašemu otroku zagotavljajo bistvene hranilne snovi.

Glede na priljubljene »modrosti« lahko stročnice in čebula povzročajo napenjanje, paradižnik in limone lahko povzročijo bolečine v trebuhu - vendar ne pozabite, da za to ni nobene znanstvene podlage. Prepričajte se, da ne izločite določene vrste hrane po nepotrebnem - preizkusite različna živila v majhnih količinah, da ugotovite, kaj vam in vašemu otroku ustreza in kaj ne.

Če hrepenite po sladkem, poskusite s sadjem, sadnimi solatami ali suhim sadjem (morda zmešano z jogurtom ali skuto). HiPP sadna kaša je prav tako lahko popoln izbor, za malico tekom dneva.

Če sledite vegetarijanski ali veganski prehrani in želite dojiti, se o tem dobro posvetujte pogovorite s svojo patronažno medicinsko sestro ali zdravnikom.

Vnos tekočine med dojenjem

Ko dojite, izgubljate več tekočine in je zato še posebej pomembno, da pijete dovolj, idealno je dva do tri litre na dan. Priporočamo vodo, nesladkane zeliščne čaje, kot alternativo, lahko tudi kozarec soka razredčen z mineralno vodo. Ni se vam treba popolnoma odpovedati jutranji kavi, pazite le, da ne popijete več kot dve ali tri skodelice na dan. Bodite pozorni na dojenčka, če kaže znake nemirnosti po kavi - nekateri dojenčki lahko reagirajo tudi na zelo majhne količine kofeina.

Med dojenjem se je treba popolnoma izogibati alkoholu in nikotinu.

Telesna aktivnost med dojenjem

Stara pričevanja, da vadba zmanjšuje nastanek mleka, ni resnična. Vendar pa je priporočljivo počakati šest do osem tednov po rojstvu, preden ponovno začnete s telovadbo. Po tem obdobju, je vadba v redu – poskrbite le, da se ne boste popolnoma izčrpale, saj, saj to lahko vpliva na okus mleka. To ne pomeni, da bo vaše mleko kislo ali pokvarjeno, samo okus je lahko nekoliko drugačen. Poslušajte svoje telo in delajte tisto, kar vam ustreza!

Zdravila

Vedno se pogovorite z zdravnikom, preden vzamete zdravilo med dojenjem. Nekatera zdravila so dovoljena v času dojenja; drugim se je bolje izogniti.