Skip to main content

Kako se je vse začelo: družina Hipp in otroški prepečenec

Marija in Jožef Hipp

Jožef Hipp se je rodil v Günzburgu 20. julija 1867 kot sin mojstra krojača. V Günzburgu je opravil vajeništvo za slaščičarja pri stricu, nato pa se izpopolnjeval pri slaščičarju Josefu Seidlu v Friedbergu. Jeseni leta 1893 ga je Josef Seidl zaposlil pri svojem bratrancu, slaščičarju in izdelovalcu voščenih izdelkov Antonu Seidlu v Pfaffenhofnu. Tu je tedaj 26-letni Jožef Hipp spoznal in se zaljubil v 17-letno Marijo Ostermayr. Dolgo sta se lahko srečevala le na skrivaj, saj je tistem mestu v mestu zveza neznanega obrtnika s hčerko srednjega razreda po družbenih konvencijah tistega časa veljala za neprimerno.

Slaščičarna in medičarna: Lastno podjetje

Da bi se poročila in imela družino, sta Jožef in Marija najprej potrebovala finančno varnost - svoje podjetje. Že nekaj časa sta zaman iskala primerne nepremičnine v okolici, ko jima je usoda priskočila na pomoč: Nepričakovano je umrl Jožefov šef Anton Seidl 21. avgusta 1896, star 55 let. Njegova vdova je želela svoje podjetje prodati svojemu zaupanja vrednemu in cenjenemu zaposlenemu. Vendar pa so ostali dediči zahtevali previsoko vsoto za nepremičnino. Ker tudi potencialni kupci od zunaj niso bili pripravljeni plačati zahtevane cene, je Jožef Hipp ostal v igri. Na koncu so dediči sprejeli ponudbo, ki jo je Jožef Hipp predlagal devet mesecev prej. Z notarsko overjeno kupoprodajno pogodbo z dne 11. avgusta 1897 sta postala Jožef in Marija nova lastnika slaščičarne in medičarne*. 9. septembra istega leta sta praznovala svojo poroko. *Medičarna: gre za kraj, kjer se izdelujejo in prodajajo medenjaki ter podobni pekovski izdelki.

Rojstvo otroka in rojstvo prve otroške hrane

Devet mesecev po poroki, 15. junija 1898, sta bila Jožef in Marija blagoslovljena s prvim otrokom – z rojstvom hčerke Marije - znane kot Marerl. Pod vodilom "z Bogom" – ki je bil Jožefov moto v življenju, katerega je zapisal v vse svoje poslovne knjige - je na prvo stran novo začete pekovske knjige 21. julija 1898 zapisana beseda "Kinderzwieback" kot prvi vpis. Njegova hči, rojena pet tednov pred tem vpisom, je bila torej prva, ki je imela koristi od poživljajočega učinka otroškega prepečenca, zmletega v moko in pomešanega z vodo, mlekom ali govejo juho z nizko vsebnostjo maščob kot redka kaša. "Naša draga mala Marerl se vsak dan bolj razvija," je novembra zapisal Jožef Hipp svoji materi. Čeprav je mogoče domnevati, da sta Jožef in Marija Hipp že leta 1898 v svoji trgovini občasno že ponujala otroški prepečenec, najdemo prve uradne dokaze o komercialni distribuciji tega izdelka z oglasom objavljenim 1. septembra 1899 v uradnem glasilu za Kraljevski okrajni urad Pfaffenhofen. Zato opredeljujemo leto 1899 kot rojstvo HiPP otroške hrane in leta 2024 praznujemo 125. obletnico prvega HiPPovega izdelka.

Proizvodnja otroškega prepečenca

Zahvaljujoč visoki vsebnosti ogljikovih hidratov in beljakovin je prepečenec še posebej hranljiv in zato dobro ustrezna kot lahka hrana za vznemirjen želodec in črevesje. Mešanje sestavin in priprava testa sta bila pri podjetju Hipp 25 let opravljena ročno. V družinski kroniki izvemo o začetnem procesu proizvodnje prepečenca za otroke: "Leseno korito, izdelano iz polovice debla, so postavili na tla pekarne. Sestavine so bile vlite in ne gnetene, ampak pomešane ali 'vlečene' s prevelikim loparjem, ki sta ga dva moška vlekla sem ter tja. Stehtani in odmerjeni koščki testa so bili razvaljani na debelino 2 centimetra in narezani na trakove širine 10 centimetrov. Štirje takšni trakovi so bili položeni na pladnje z malo prostora med njimi in pečeni do svetlo rumene barve. Pečene trakove so običajno čez noč pustili počivati, da so jih lahko naslednji dan horizontalno prerezali po sredini. Ti trakovi so bili nato položeni tesno skupaj na pekač z notranjo stranjo navzgor in pečeni do zlato rjave barve." "Bähen" je regionalni izraz za postopek rezanja hlebca na rezine po prvi peki in ponovno peko. Ta dvojni pekovski postopek je izdelku dal ime "Zwie-Back" (prepečenec).

Prvi izdelek rojen iz nuje: Jožefova motivacija

Poslovni interesi so bili za Jožefa Hippa pri razvoju novega izdelka sprva v drugem planu. Njegova primarna skrb je bilo dobro počutje lastnih otrok. Kmalu je videl kot svoje življenjsko delo pomoč drugim družinam pri zdravem prehranjevanju njihovih dojenčkov. V njegovi primarni družini so namreč umrli trije od štirih bratov in sester. Vzrok za zelo visoko stopnjo otroške smrtnosti v tistem času je bilo pogosto črevesno vnetje s hudo drisko in "notranjo izčrpanostjo", kot je bilo popularno znano. Zdravniki takrat še niso imeli učinkovitih zdravil. Jožef Hipp je s svojim v marmornatem možnarju ročno zmletim prepečencem razvil posebej učinkovito "univerzalno otroško hrano". V vsakem primeru je poleg male Marerl, dvojčkov Viktorije (Dore) in Jožefa (Pepp), rojenih leta 1899 zahvaljujoč hranljivi dopolnilni hrani, katere zdravilni učinki so se širili med kupci uspevalo tudi naslednjih petih Hippovih otrok; Line (1902), Georga (1905), Xaverja (1908), Hansa (1909) in Juliane (1914).

Družina drži skupaj

Osem bratov in sester je že zgodaj razvilo tesen občutek pripadnosti, ki je oblikoval njihovo celotno življenje. Skupaj so delali, tudi če je bilo to le ob koncih tedna, in si pomagali med seboj, da bi opravili številne naloge doma. Občasno sta Maria in Jožef Hipp delala v podjetju s petimi od osmih otrok. Pravi družinski posel.

Sin Georg prevzame podjetje

23. novembra 1926 je Jožef Hipp podlegel hudi želodčni bolezni, ki ga je mučila že leta. Njegova vdova Marija je posel nadaljevala z otroki. Medtem ko sta se najstarejši sin Jožef (Pepp) in njegov mlajši brat Hans ukvarjala s slaščičarno in izdelovanjem voščenihin medenih izdelkov, se je Georg osredotočil na proizvodnjo otroškega prepečenca. Kmalu pred svojo smrtjo je bil Jožef Hipp zadovoljen, da je Georgu uspelo okrepiti prodajo otroške hrane in vedel je, da je posel v dobrih rokah pri njem.

Za najdragocenejšo stvar v življenju. Ta pionirska leta so bila osnova za uspeh HiPP otroške hrane in nadaljnji razvoj lokalnega obrtnega podjetja do mednarodno dejavnega družinskega podjetja, ki se že 125 let osredotoča na skrb za najmlajše.

Genialna ideja neposrednega trženja

Maria in Joseph Hipp sta v svoji trgovini prodajala otroški prepečenec od leta 1899, vendar je ta kar dolgo ostal nišni izdelek. Da bi Jožef Hippov otroški prepečenec naredil znan po vsej državi, je uporabil strategijo, ki je danes široko uporabljena, a je bila leta 1902 prelomna: neposredno oglaševanje v obliki "okrožnice". Drogeristom in farmacevtom je ponudil možnost, da na njegove stroške objavijo oglase v svojih lokalnih časopisih, če mu v zameno pošljejo izrezane objave o rojstvu, ki so bile tam objavljene. Na ta način je Joseph Hipp lahko osebno pisal mladim materam in jih obveščal o dostopnosti prepečenca v lokalnih trgovinah. Neposredno oglaševanje je bilo uspešno, vendar je med prvo svetovno vojno in v naslednjih letih gospodarske krize proizvodnja prepečenca skoraj zastala. To obdobje je zaznamovala lakota in pomanjkanje surovin.

Pogled v prihodnost: neposredno oglaševanje z akcijo kuponov

Georgovo vajeništvo pri očetu je potekalo tudi v tem težkem povojnem obdobju, ko je bilo splošno povpraševanje po slaščicah ter medenih in voščenih izdelkih slabo. Po treh letih je Georg Hipp leta 1921 opravil pomočniški izpit z oceno A. Ker pa v slaščičarni in delavnici za voščene izdelke ni bilo dovolj dela za številne pomočnike, so Georga prosili, naj poskrbi za slabo prodajo otroškega prepečenca. Kot prvi prodajni zastopnik, pri komaj 16 letih, je potoval po večjih mestih v okolici v iskanju novih prodajnih mest za prepečenec. Vendar pa prizadevanja niso prinesla pričakovanega uspeha, zato je bila družina prisiljena razviti novo prodajno strategijo. Georg Hipp se je vrnil k preizkušenim metodam in poskusil z inovativnim dodatkom: ker se je neposredno oglaševanje, ki ga je uvedel njegov oče, izkazalo za uspešno, je to idejo neposrednega trženja združil z akcijo kuponov in spodbudil matere, da mu v zameno za brezplačne pakete pošljejo svoja osebna mnenja o prepečencu. Ta pristop je povzročil nepričakovano povečanje prodajnih številk in zvestobe strank. Od leta 1926 do 1932 se je letna proizvodnja povečala s 6.209 na 100.449 paketov moke iz prepečenca.

Iz ljubezni do narave: Vizionarji in pionirji bio-dobe

Skozi leta se je HiPP razvil v eno najbolj prepoznavnih in priljubljenih blagovnih znamk, hkrati pa tudi v sinonim za uspešno podjetništvo in dosledno trajnostno angažiranost. Ne samo v strokovnih krogih, HiPP velja za eno prvih trajnostnih znamk v Nemčiji. Podjetje že od leta 1956 prideluje surovine za HiPP-ove izdelke na ekološko obdelanih zemljiščih. Podjetniška odločitev, da se popolnoma usmeri v bio-kakovost in ekološko kmetijstvo, je bila takrat zelo pogumna: v 50. letih prejšnjega stoletja je le malo ljudi razumelo pojem "bio" in še ni bilo široke družbene potrebe po tem označevanju. HiPP je pomembno prispeval k temu, da je danes bio v otroški hrani standard in hkrati ozaveščal družbo o jasni vrednosti ekološkega kmetijstva za naravo.

"Proizvodnja vrhunske kakovosti v sožitju z naravo" je še danes merilo podjetniškega ravnanja družine. HiPP danes sodeluje z več kot 8.000 ekološkimi kmeti po vsem svetu, ki obdelujejo 80.000 hektarov kmetijskih zemljišč. S tem je HiPP eden največjih predelovalcev ekološko pridelanih surovin na svetu. Skladnost z zahtevami lastnega strogega HiPP-bio standarda je vedno na prvem mestu.

Georg Hipp ustanovi lastno podjetje "Nährmittel Hipp"

Slaščičarna in medičarna na glavnem trgu v Pfaffenhofnu v Nemčiji ni več zadostovala za proizvodnjo in prodajo otroške hrane. Julija 1932 se Georg Hipp dogovori z mamo in sorojenci, da bodo proizvodnjo otroške hrane izvajali v novem podjetju na njegovo lastno odgovornost, s čimer odstopa od dednih zahtevkov do prvotnega podjetja. Za ta namen najame nekdanjo dvorano za hmelj v in ustanovi podjetje "Nährmittel Hipp", ter začne industrijsko proizvodnjo otroškega prepečenca v stavbi sedanjega sedeža podjetja v Pfaffenhofnu. Vse življenje je Georg Hipp zaupal v moč neposrednega oglaševanja in največjo možno bližino strankam.

HiPP-kozarček in njegova prepoznavna podoba

Leta 1959 so obroki za dojenčke prvič dobili praktično in ikonično stekleno embalažo. Tako imenovani "kozarček" je bil rojen. HiPP-kozarček ni samo revolucioniral proizvodnje in distribucije proizvajalca, temveč je od takrat navdihnil na tisoče staršev za kreativno ponovno uporabo kozarčke. V prvem letu dojenček poje približno 728 kozarčkov. Za to HiPP letno predela približno 150.000 ton ekoloških surovin. Ankete so pokazale, da kozarčke HiPP ne uživajo samo najmlajši: vsakega petega pojejo odrasli. Asortiman HiPP-ove otrokše hrane zdaj ponuja več kot 115 različnih variant, s katerimi dojenčki in malčki po vsem svetu spoznavajo raznolikost okusov.

"Za to jamčim s svojim imenom"

"Za to jamčim s svojim imenom": Obljuba, ki je danes bolj aktualna kot kdaj koli prej. "Za to jamčim s svojim imenom" je verjetno ena najbolj znanih obljub nemških blagovnih namk. Za Stefana Hippa je to veliko več: to je največja obljuba, ki jo lahko da kot podjetnik in zasebnik. Kot že njegov oče Claus Hipp nosi tudi Stefan Hipp ne samo podjetniško odgovornost, ampak zanjo javno jamči s svojim imenom. Z dobrim razlogom, saj je uspeh HiPP-a od nekdaj neločljivo povezan s podjetniškimi osebnostmi družine Hipp. Da bi izpolnil to osebno izrečeno garancijo, HiPP stalno vlaga v nadzor kakovosti, raziskave, razvoj in upravljanje inovacij. Od polja do kozarčka je na primer vsak četrti zaposleni v Nemčiji odgovoren za zagotovilo in zagotavljanje kakovosti.

Stefan Hipp, sin Clausa Hippa in eden izmed lastnikov družinskega podjetja, ki ga vodi že četrta generacija vodi velik ekološki kmetijski obrat, ki ga trajnostno in prijazno do biotske raznovrstnosti upravlja kot vzorčni obrat. Tam goji korenje, krompir in žita ter vzreja govedo Angus s teleti na prostem skozi vse leto. Ker se ekološke surovine, pridelane tam, uporabljajo tudi v HiPP-ovi otroški hrani, kot kmet izpolnjuje visoke zahteve glede kakovosti, ki si jih je kot podjetnik postavil sam. Stefan Hipp na svojem ekološkem kmetijskem obratu redno zbira vodilne strokovnjake za kmetijstvo in prehrano, da bi razvili nove metode za ekološko kmetijstvo. Cilj je trajnostno gospodarjenje in zaščito biotske raznovrstnosti prek konkretnih priporočil za ukrepanje vključiti v vsakodnevno kmetijsko prakso ter po vsem svetu postaviti nove standarde v ekološkem kmetijstvu. Toda HiPP-u ne uspeva inovirati le na kmetijskem področju, temveč tudi vzdolž celotne vrednostne verige. Tako je na primer polnjenje otroške hrane v danes ikonične kozarčke prav tako HiPPova ideja.

Misija Stefana Hippa: Ekološka kakovost otroške hrane kot mednarodni zlati standard za otroško hrano

Za HiPP je ekološka kakovost več kot marketinški trend, temveč že generacije samo po sebi umevno. Temelji na prepričanju, da je eko edini način za resno prevzemanje odgovornosti za naslednje generacije in njihov življenjski prostor – in zato ne sme biti privilegij. Zato se podjetje zavzema za to, da imajo dojenčki in malčki po vsem svetu dostop do ekološke hrane kot enega izmed standardov. "Kakovostna, naravna in zdrava hrana mora biti na voljo vsem dojenčkom in malčkom. Naš cilj je, da ekološko kakovost otroške hrane postavimo kot mednarodni standard – zlati standard, ki mu zaupamo že desetletja in ki varuje in ščiti zdravje najmlajših ter prihodnost našega planeta," poudarja Stefan Hipp.

125 let HiPPa: Blagovna znamka pridobiva zaupanje mater in družin po vsem svetu

Danes je HiPP podjetje ne le vodilni proizvajalec ekološke otroške hrane, temveč ponuja tudi širok spekter izdelkov v kategorijah mlečne hrane za dojenčke, nege za nosečnice in dojenčke ter plenic. Podjetje je najmočnejše v Nemčiji, pa tudi po drugih državah povsod po svetu. Po vsem svetu družinsko podjetje zaposluje več kot 3.000 ljudi. Samo obrat na sedežu podjetja v bavarskem Pfaffenhofnu dnevno proizvede približno milijon kozarčkov otroške hrane. Skupaj s petimi drugimi proizvodnimi obrati doma in v tujini HiPP trenutno svoje izdelke prodaja v 60 državah. Od leta 2016 ima podjetje v Herfordu v Nemčiji enega najsodobnejših obratov za proizvodnjo mlečne hrane za dojenčke na svetu. HiPP je vložil več kot 120 milijonov evrov v širitev in modernizacijo lokacije ter s tem v prihodnjo uspešnost podjetja v nemškem gospodarskem prostoru.

Do danes je HiPP ne le v družinski lasti, temveč tudi družinsko voden. "Kot podjetniška družina zavestno in z vsem prepričanjem prevzemamo popolno odgovornost," pravi Stefan Hipp. "Poslanstvo podjetja je in ostaja naš vrednostni kompas. Vse, kar počnemo pri HiPP-u, in način, kako to počnemo, usmerjamo v skladu z našo odgovornostjo do ljudi, narave in okolja. Pri HiPP-u delujemo iz prepričanja za dobrobit dojenčkov, njihovih mater in družin ter za ohranitev sveta, vrednega življenja in ljubezni."

Pogled v prihodnost, vredno življenja

V ospredju jubilejnega leta je za podjetje predvsem razširitev različnih trajnostnih pobud. Z "embalažnim ciljem 2025" naj bi do leta 2025 vse HiPP-ove embalaže bile vsaj 90 odstotkov reciklabilne. Kozarčki že dosegajo ta cilj z deležem do 98 odstotkov. Prihodnji napori bodo usmerjeni tudi na priljubljene stisljive vrečke, ki bodo v okviru embalažnega cilja prejele reciklabilno folijo.

Misija Stefana Hippa: Ekološka kakovost otroške hrane kot mednarodni zlati standard za otroško hrano

Za HiPP je ekološka kakovost več kot marketinški trend, temveč že generacije samo po sebi umevno. Temelji na prepričanju, da je eko edini način za resno prevzemanje odgovornosti za naslednje generacije in njihov življenjski prostor – in zato ne sme biti privilegij. Zato se podjetje zavzema za to, da imajo dojenčki in malčki po vsem svetu dostop do ekološke hrane kot enega izmed standardov. "Kakovostna, naravna in zdrava hrana mora biti na voljo vsem dojenčkom in malčkom. Naš cilj je, da ekološko kakovost otroške hrane postavimo kot mednarodni standard – zlati standard, ki mu zaupamo že desetletja in ki varuje in ščiti zdravje najmlajših ter prihodnost našega planeta," poudarja Stefan Hipp.

Velika HiPP SMS nagradna igra!

Naš veliki jubilej, 125 let od prvega HiPPovega izdelka bi radi praznovali skupaj z vami, zato smo za vas pripravili veliko HiPP SMS nagradno igro.

Ob nakupu HiPP izdelkov v vrednosti 9 € pošljite SMS s ključno besedo HIPP in številko računa na 3131 ter sodelujte v nagradnem žrebanju.

Nagradna igra traja od 1.5. do 30.6.2024. Pravila in pogoji nagradne igre.