27. teden nosečnosti: Razvije se otrokov okus

Velikost otroka v 27. tednu nosečnosti

S povprečno velikostjo od 36 do 36,6 centimetrov je otrok zdaj dolg nekaj takega kot velika bučka. Tehta približno 940 gramov, kar je skoraj kilogram in je torej skoraj enake teže kot zavoj moke. V naslednjih nekaj tednih se bo njegova teža potrojila, dolžina pa znatno povečala – dosegel bo velikost, ob kateri bo pripravljen tudi na rojstvo in ki mu bo omogočala preživetje zunaj maternice. 

Razvoj otroka

V 27. tednu nosečnosti otrok z očmi ne le razlikuje med svetlobo in temo, ampak lahko oči s pomočjo vek zdaj tudi odpira in zapira. Od zdaj naprej pa do rojstva bo odpiranje in zapiranje oči vadil ves čas. 

Na otrokovemu jeziku se zdaj razvijajo prve okušalne brbončice, kar pomeni, da lahko okuša okuse v plodovnici, ki jo pije. Okusi, ki pridejo do njega, so odvisni od tega, kaj jeste vi – nekateri okusi vaše hrane dosežejo plodovnico in ji dajo značilen okus. 

Razvoj otrokovega vida in okusa je tesno povezan z razvojem možganov. Površina možganov je bila prej gladka, v 27. tednu nosečnosti pa se začnejo oblikovati prve možganske brazde, ki omogočajo miselne procese in čutno zaznavanje. 

Tudi proporcije otrokovega telesa so vse bolj podobne proporcijam ob rojstvu. Glava na primer zdaj raste počasneje, da jo bo preostanek telesa lahko »dohitel«. Ker otrok zaenkrat še nima podkožne maščobe, je koža na njegovem telesu še vedno zelo nagubana. Vendar pa se bo to z razvojem večjega števila maščobnih celic spremenilo in gube bodo do rojstva večinoma izginile. V naslednjih nekaj tednih do rojstva bo otrok zelo močno zrasel, kar bo jasno videti ob naslednjem pregledu. 

Otrok ima zdaj že ustaljen ritem budnosti in spanja, žal pa ta njegov »urnik« ne sovpada z vašimi obdobji budnosti in spanja. Pogosto bo aktiven in se premikal ravno, ko se boste vi želeli spočiti ali zaspati. Razlog za to je preprost: telo se pripravlja na otrokovo rojstvo. Hormoni, ki igrajo pomembno vlogo pri porodu, pa so aktivni (čeprav v oslabljeni obliki) ravno v času, ko vi počivate in otrok se na vpliv hormonov odziva. To ga ohranja budnega in spodbuja njegovo telesno aktivnost, ki bo za porod ravno tako pomembna kot vso delo, ki med porodom čaka vaše telo. 

Na tej stopnji so otrokova pljuča že tako razvita, da so njegove možnosti preživetja v primeru prezgodnjega poroda zelo velike. V primeru, da bi se otrok rodil v 27. tednu nosečnosti, bi bila mehanska ventilacija še vedno potrebna, vendar pa ni več večjega tveganja za življenjsko nevarne okvare. 

Kako se v 27. tednu nosečnosti počuti bodoča mamica

Vaš trebušček raste, vi pa se počutite dobro, čeprav vam otrok ne privošči kaj dosti predaha, saj je aktiven in se premika ravno v času, ko bi vi radi počivali ali spali. Otroku v maternici prostora za trening vseh gibov sicer počasi že primanjkuje, kar opazite, kadar udarja oziroma brca v trebušno steno. Njegove brce in udarci so lahko boleči in če pričakujete dvojčka, jih seveda občutite toliko bolj. 

Zaradi večanja maternice in otrokovega premikanja so krožne vezi, ki podpirajo maternico, pod velikim pritiskom. V 27. tednu nosečnosti so najpogostejši simptomi, ki jih boste občutili kot posledico tega, občutek, podoben vlečenju oziroma nategovanju v trebuhu in bolečine v križu. Nosečniška slabost bi morala biti že mimo, saj se je vaše telo zdaj večinoma že prilagodilo hormonom in drugim spremembam, ki jih povzroča nosečnost. 

Pogosti znaki in simptomi

Večji apetit

Večji apetit in napadi lakote so zdaj na dnevnem redu, saj vaše telo in otrok zahtevata dodatne kalorije in vsa potrebna hranila. Pri nakupovanju se osredotočite na zdrave prigrizke z nizko vsebnostjo sladkorja, ki ne vsebujejo praznih kalorij, na primer sadje, oreščke, jogurte in smoothieje. Pomembno je, da pazite na svojo težo, čeprav je čisto okej, če si vsake toliko časa privoščite tisto, kar se vam zahoče.

Opazite lahko lažne popadke

Prekinitvam in motnjam vašega spanca in počitka žal še ne bo konca. Vaše telo se pripravlja na porod in vsake toliko časa boste čutili lažne popadke (maternica otrdi za približno pol minute naenkrat), še posebej, ko se boste ravno spravili k počitku. Pravzaprav je to prav dober trening za obdobje po otrokovemu rojstvu, saj bo otrok zahteval hrano in pozornost in tako redno kratil vaš spanec. V nasprotju s pravimi popadki, ki vodijo k porodu in razširijo maternični vrat, ti lažni popadki niso boleči. Ženske, ki so že rodile, se teh lažnih popadkov zavedajo manj kot nosečnice, ki bodo rodile prvič. 

Najkoristnejši nasveti

  • Če še niste, začnite razmišljati o tem, kje želite roditi. 

  • Ko vas popade lakota oziroma začutite željo po kakšni določeni hrani, čim večkrat izberite zdrave prigrizke, kot sta sadje in zelenjava. 
  • Da bi zadovoljili povečano dnevno potrebo po vitaminu C, pojejte:

   1 skodelico jagod,
   1 kivi,
   1 skodelico na sopari kuhanega brokolija ali
   ½ rdeče paprike.

  • Obstaja preprosta vaja, ki poskrbi za hiter dvig energije: usedite se v udoben položaj, nekajkrat podrgnite dlani eno ob drugo, pokrijte si oči z rokami in si recite: »Počutim se sveže in sproščeno.« To bo koristilo vam, pa tudi otroku.

Vprašanja, ki jih lahko zastavite svojemu ginekologu ali babici

Izbira porodnega okolja

Od 27. tedna naprej boste čedalje pogosteje razmišljali o tem, kje bi radi rodili. Babico povprašajte po možnostih, ki so na voljo.